اللهم عجل لولیک ((الغریب)) الفرج...

کپی برداری از مطالب این سایت، پاشیدن رنگ خدا است به زندگی دیگران

اللهم عجل لولیک ((الغریب)) الفرج...

کپی برداری از مطالب این سایت، پاشیدن رنگ خدا است به زندگی دیگران

هدف از فعالیت این سایت مباحث دینی و اجتماعی جامعه می باشد

                                                              

بسمه تعالی

نهاد دین در ایران یکی از مهم‌ترین نهادهای اجتماعی به شمار می‌آید؛ چرا که علاوه بر استحکام و تثبیت در ذهنیت و گرایشات عمومی جامعه دارای کارکردهای عمیق مستقیم و غیرمستقیم در سایر حوزه‌های حیات اجتماعی ایرانیان از جمله فرهنگ، سیاست، روابط اجتماعی، خانواده، اوقات فراغت و ... است. درواقع نهاد دین مهم‌ترین عنصر نظام سنت در جامعه ایرانی است که با اقتدار زیادی حتی در دوران حرکت جامعه ایران به سمت تجدد مؤثر بوده و تأثیرات وسیعی بر سایر ارکان جامعه گذاشته و می‌گذارد. اهمیت و نقش دین در زندگی جمعی ـ که گسترده‌ای جهانی داشته و در همه جوامع قابل مشاهده و اثبات است ـ در ایران دارای وجه خاصی نیز است و آن اینکه دین با مقولات زندگی جمعی به ویژه سیاست بسیار نزدیک شده و دارای تعاملات گسترده‌ای است. این تعامل مستمر میان دین و سیاست در طول زمان و استمرار جامعه ایرانی از قبل از اسلام تاکنون قابل ملاحظه است و در تاریخ معاصر نیز تأثیر آن را در جنبش‌های اجتماعی و سیاسی مانند تحریم تنباکو، انقلاب مشروطه، ملی شدن صنعت نفت و نهایتاً پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 و جنگ تحمیلی می‌توان دید. این همه به معنای حضور پردامنه و گسترده دین در سیاست و نظام اجتماعی جامعه ایرانی می‌باشد،

در طول سی و شش سال عمر با برکت انقلاب دشمنان با ناامید شدن از پیروزی سخت افزاری در مقابل ایران، تنها راه سرنگونی نظام جمهوری اسلامی را پیگیری مکانیسم های جنگ نرم و به کارگیری تکنیکهای عملیات روانی می دانند در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نبوده که رهبر انقلاب در تحلیلی جامع، شاخصه های ناتوی فرهنگی را مطرح و بر لزوم مقابله با آنها تاکید کردند ، طبق توصیه ایشان با استفاده از علم روز رایانه ، فضای مجازی و سایبری می توان ارزش های اسلامی را به هزاران مستمعی که نمی شناسیم برسانیم چرا که تاثیر آن از بمب اتم نیز بیشتر است.

لذا حساسیت این موضوع ما را بر آن داشت تا با گردآوری مطالب دینی و اجتماعی در مسیر کسب معرفت بتوانیم خدمت اندکی به جامعه اسلامی به خصوص جوانان ولایتمدارکرده باشیم امید است این حرکت بسیار ناچیز مورد توجه امام زمان (ارواحنا فداه) قرار گرفته و براى جویندگان حق و حقیقت سودمند باشد. از همه علما و اندیشمندان مى خواهیم تا کاستى ها را بر ما ببخشایند و عیوب این نوشتارها را متذکر شوند.

                      

                                                                                                     

  

حسین رادپور - 1394/09/12