اللهم عجل لولیک ((الغریب)) الفرج...

کپی برداری از مطالب این سایت، پاشیدن رنگ خدا است به زندگی دیگران

اللهم عجل لولیک ((الغریب)) الفرج...

کپی برداری از مطالب این سایت، پاشیدن رنگ خدا است به زندگی دیگران

هدف از فعالیت این سایت مباحث دینی و اجتماعی جامعه می باشد

بزغاله های زمان ما

پنجشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۹ ب.ظ

لطفاً به این حکایت تاریخی توجه کنید:

معاویه به کمک دستیار دسیسه گرش عمر و عاص تصمیم گرفتند تا از محبوبیت حضرت علی علیه السلام نزد کودکان شیعه بکاهند. نقشه های گوناگونی را مرور کردند تا این که به پیشنهاد عمر و عاص قرار شد تعدادی بزغاله تهیه و از طرف معاویه به این کودکان هدیه بدهند و بعد از مدتی که کودکان با این بزغاله ها انس گرفتند ، آنها را دزدیده و تقصیر آن را گردن حضرت علی علیه السلام بگذارند.

در دنیای ما هم به شیوه های دیگری این حکایت در حال تکرار شدن است . دشمن اول تصمیم می گیرد بازی های جذاب رایانه ای ، خدمات اینترنتی و مانند آن را رایگان در اختیار ما بگذارد و بعد از مدتی به بهانه تحریم ، همه آنها را از کاربران پروپاقرص ایرانی می گیرد و محرومشان می کند به نظر شما این دو حکایت شبیه هم نیستند؟ نوجوان ایرانی وقتی دلیل محروم شدن از بازی مورد علاقه خود را به نظام و سیاست های آن مرتبط بداند، چه واکنش عاطفی از خود بروز خواهد داد؟

این گونه حقه های حرفه ای شاید به نظر ساده یا پیش پا افتاده به نظر برسد ولی نه ساده است و نه بدون سابقه ; بلکه شگردهایی است که دشمن در جنگ نرم از آن بیش ترین بهره برداری را می کند. فرزندان خود را از آسیب ها و حیله ها باخبر کنیم.

ماهنامه فرهنگی اجتماعی آشنا شماره192ابراهیم اخوی

 

۹۴/۰۹/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.